Cookie Preferences

Aramark geeft nieuwe impuls aan het Tuinkaffee

Overzicht |  3.25.2022

Het Tuinkaffee is een gezellige eetgelegenheid voor wie komt winkelen bij Eurotuin of gewoon een leuke ontmoetingsplek zoekt in Merelbeke. Aramark neemt voortaan de uitbating van de zaak voor zich en zorgt voor een lekkere en gevarieerde menukaart met gerechten voor elk moment van de dag.

 

Eurotuin is een tuincenter dat klanten inspireert om van hun tuin een oase van rust te maken. In het center vinden mensen alles terug voor hun tuin, van gereedschap tot accessoires, decoratie, dierenvoeding en nog veel meer. Wie er komt winkelen kan er al jaren terecht in het Tuinkaffee. Deze horecazaak maakt de winkelervaring compleet, maar is ook de ideale plek voor mensen de buurt die op zoek zijn naar leuk lunchadres.

 

Foto's van het Tuinkaffee (door Yann Marcalbert)

Een ontmoetingsplek voor iedereen

Sinds de pandemie hield het Tuinkaffee even de deuren gesloten. Voor de heropening ging het management van Eurotuin op zoek naar een nieuwe partner om het Tuinkaffee nieuw leven in te blazen, met een nieuwe menukaart en een nog betere kwaliteit in de dienstverlening. “We wilden het Tuinkaffee vooral beter integreren in onze winkel”, vertelt Chris Fierens, marketing manager bij Eurotuin. “Zo is de horecazaak aangekleed met decoratie die klanten ook in de winkel kunnen terugvinden. Ons tuincenter is onderverdeeld in 8 ‘kamers’, waarvan het Tuinkaffee zelf een kamer is. Ook de stijlvolle premiumkleuren uit de winkel werden doorgetrokken naar het Tuinkaffee. Het resultaat is een stijlvolle en aangename ruimte waar plek is voor ontmoeting en genieten.”

 

Signalisatie in Eurotuin-stijl

Aramark kreeg de missie om een dynamische ontmoetingsplek te creëren waar iedereen – zowel klanten van Eurotuin als mensen uit de buurt – van een aangename en ontspannende pauze kunnen genieten. Het Tuinkaffee moest nog meer een oase worden waar mensen kunnen bijtanken en opladen. En toch was het belangrijk om de horecazaak volledig te integreren in het winkelconcept. Zo zorgde Aramark voor signalisatie en grafische elementen die helemaal bij de stijl van Eurotuin hoorden. Horecazaak en tuincentrum zijn perfect op elkaar afgestemd.

 

Foto van Chris Fierens en de visuele identiteit van Eurotuin. (door Yann Marcalbert)

Meer aandacht voor gezelligheid

“We wisten dat het management van Eurotuin op zoek was naar een nieuwe partner voor de uitbating van het Tuinkaffee. Daarom gingen we met hen rond de tafel zitten en bespraken we de wensen en noden van het management”, zegt Elise Vancolen, Business Development Manager bij Aramark. “Al snel werden we het eens over het voorstel en konden we aan de slag. We kozen voor een lichte herpositionering waarbij we meer aandacht schonken aan inspiratie, gezelligheid en beleving. Zo is het Tuinkaffee nu nog meer een plek waar je tot rust komt na een namiddagje winkelen, of waar je met de kinderen van een pannenkoek geniet of met je vriendin komt lunchen.” Deze nieuwe aanpak in het Tuinkaffee past ook volledig binnen de nieuwe positionering van Eurotuin. “We zetten van maintream de stap naar premium mainstream”, vertelt Chris Fierens. “Ook in het tuincenter wilden we meer inzetten op beleving en gezelligheid. Door die sfeer mee te integreren in het Tuinkaffee creëerden we een aangename winkel- en horeca-ervaring.”

 

Wisselwerking tussen Tuinkaffee en Eurotuin

Voor het Eurotuin-team stond de wisselwerking tussen het Tuinkaffee en de winkel centraal.

"De sterkte van Aramark is dat ze als groep met marketingacties en nieuwe producten het verschil kunnen maken, en dat het Tuinkaffee daar voortaan optimaal gebruik van kan maken”, zegt Tim Hye, bestuurder bij Eurotuin."
- zegt Tim Hye, bestuurder bij Eurotuin
“Zo kan het team momenten als Pasen, Valentijn en Moederdag aangrijpen voor interessante acties. En dat komt ook onze winkel ten goede. Naar de toekomst toe zien we hier nog heel wat opportuniteiten. Aramark is duidelijk een betrouwbare partner die een goede kwaliteit van de maaltijden kan aanbieden, continuïteit van het team verzorgt en telkens streeft naar een win-win voor beide partners. Bovendien stelt het team ons ook in staat om de deuren te openen voor bedrijfsevents. Dankzij de ervaring van Aramark in deze sector creëren we meer opportuniteiten voor ons Tuinkaffee.”

  

Foto van Tim Hye in het glazen dak van Eurotuin. (door Yann Marcalbert)

Ambachtelijke gerechten voor elk moment van de dag

Naast de nieuwe positionering kreeg ook de menukaart een grondige update. Op het menu staan typische, ambachtelijke gerechten die een breed publiek aanspreken en geschikt zijn voor elk moment van de dag. Van een heerlijke koffie en lekkere pannenkoeken tot een snelle lunch of een warme snack, telkens aangepast aan de seizoenen. Alle gerechten worden ter plaatse ambachtelijk bereid met de grootste zorg. Het niveau van de keuken kreeg een upgrade, maar de gerechten blijven toegankelijk voor iedereen.