Veilig naar het bedrijfsrestaurant dankzij EverSafe
Nu werknemers stilaan weer naar kantoor komen, wordt ook het bedrijfsrestaurant opnieuw benut. Voor zijn klant Clearstream in Luxemburg ontwikkelde Aramarkt de veiligheidscampagne EverSafe™. Het doel? Via technologie een consistent veilige en geruststellende cateringomgeving creëren, opstoppingen aan de ingang van de kantine voorkomen en ervoor zorgen dat consumenten aan ontsmette tafels zitten.
Het bedrijfsrestaurant van Clearstream in het Groothertogdom Luxemburg wordt door Aramark uitgebaat en telt 120 zitplaatsen. In september 2021 bedient het restaurant 200 tot 250 mensen per dienst. “Dit cijfer stijgt van week tot week”, zegt Stéphane Krakowska Unit Manager van Aramark voor Clearstream. “Tegen het einde van het jaar hopen we opnieuw op volle capaciteit te draaien, namelijk 500 couverts. Daarom is het van essentieel belang dat we ons herorganiseren om nieuwe gewoonten aan te nemen met behulp van technologie. Maar het is ook belangrijk dat we onze klanten, die sinds maart 2020 grotendeels telewerken, een veilige en geruststellende cateringomgeving bieden.”
Visuele reminder
“In de huidige pandemie- en postvaccincontext kan je het bedrijfsrestaurant beschouwen als een zwakke plek vanwege de samenscholingen en de kans op contactpunten tussen bezoekers”, zegt Yann Marcalbert, Marketing Manager bij Aramark. “EverSafe is een zeer visueel gerichte veiligheidscampagne die de klanten geruststelt en hun veiligheid waarborgt door de toepassing van twee instrumenten. We ontwikkelden een sterke branding met stickers, wobblers, enz. om de aandacht te vestigen op zeer eenvoudige en duidelijke boodschappen.”
De 4 pijlers van EverSafe
Door COVID-19 is veiligheid en hygiëne nog belangrijker geworden dan voordien. Met EverSafe biedt Aramark cateringdiensten aan die gericht zijn op het welzijn en de veiligheid van iedereen en die zich aanpassen aan gezondheidsnormen en -ontwikkelingen. EverSafe is opgebouwd rond 4 pijlers: het bevorderen van gezondheid en welzijn, het ontwikkelen van operationele uitmuntendheid, het faciliteren van de klantervaring en het delen van kennis.
Flow management: informatie over de toegankelijkheid van het restaurant
De rode munt: visuele ontsmettingsindicator
“Het tweede hulpmiddel, de rode munt, is een fantastische en simpele visuele indicator voor de consument en voor Aramark”, vervolgt Sébastien. “Het stelt ons in staat snel te handelen bij de contactpunten, namelijk de tafels. Bij de kassa krijgt de klant een rode munt die hij op tafel achterlaat wanneer hij klaar is met eten. Wanneer een andere klant deze munt ziet, weet hij dat de tafel vuil is en gaat hij er niet zitten. En wanneer de persoon die de tafels desinfecteert een rode munt ziet, weet die meteen dat de tafel moet gereinigd en gedesinfecteerd worden.
Innoveren en anticiperen op verwachtingen
De consumenten waren zeer positief over de campagne. Ze maakten vlot gebruik van het systeem met de rode munt en zijn heel blij dat ze geen tijd verliezen tijdens hun lunchpauze.
Zo ontwikkelde Aramark onlangs ook een op maat gemaakt vegetarisch en veganistisch aanbod voor Clearstream. “Sinds het begin van de pandemie heeft Aramark een heleboel dingen gedaan, maar de meeste daarvan blijven onzichtbaar voor de klanten. Met EverSafe anticiperen wij met onze technologie op hun veiligheid en welzijn”, besluit hij.