Cookie Preferences

Creëren zit in ons DNA

Overzicht |  7.21.2021

De samenleving trekt zich stilaan weer op gang en ook Aramark heeft nieuwe oplossingen klaar om het leven van consumenten gemakkelijker te maken. Stijn Crombé, Executive Managing Director bij Aramark, en Yann Marcalbert, Marketing Manager, lichten de nieuwigheden graag even toe.

 

Er is veel veranderd sinds de uitbraak van het virus. Op welke manier wil Aramark in deze nieuwe realiteit het verschil maken?

Stijn Crombé: “Het klopt dat in iedere sector een versnelde transformatie is gebeurd, en in catering was dit niet anders. Aramark was al voor de uitbraak van de pandemie aan het werken aan manieren om z’n gamma en services verder uit te breiden. Onze hoofdfocus blijft uiteraard liggen bij catering voor bedrijven, healthcare en scholen. Al willen we ons aanbod ook graag uitbreiden naar de eventsector.”

 

Sommige mensen keren terug naar de werkplek, maar een groot deel werkt nog altijd van thuis. Hoe gaan jullie daarmee om?

Stijn Crombé: “We moeten inderdaad nieuwe manieren vinden om de consument te bereiken. Ook telewerkers hebben recht op een gezonde maaltijd. We hebben intussen al een paar foodboxen gemaakt en willen blijven inzetten op het bedienen van thuiswerkers. Onze doelstelling verandert natuurlijk niet: consumenten een lekker bord met producten van hoge kwaliteit voorschotelen, zoals ze dat al jaren van ons gewend zijn. Een groot deel van die gerechten zullen door onze chefs nog steeds in-house worden bereid.”

“We verwachten ook dat social distancing binnen de bedrijfsmuren een cruciale maatregel zal blijven. Om met deze nieuwe realiteit om te gaan en het leven van onze consumenten zo gemakkelijk mogelijk te maken, heeft Aramark verschillende innovatieve oplossingen ontwikkeld.”

Ontdek ons nieuwe platform: Vitality Services 

Stijn Crombé presenteert zijn visie op de toekomst door de lens van Yann Marcalbert.

 

Eén van die initiatieven is de Vending Wall. Wat is dat precies?

Stijn Crombé: “De voorbije decennia zijn drankautomaten, snoepautomaten en zelfs automaten voor warme maaltijden een vertrouwd beeld op de werkvloer geworden. Aramark Vending Wall maakt het voor bedrijven en zorgaanbieders mogelijk om naar eigen smaak toestellen te kiezen en als één visueel geheel te combineren. Op die manier kunnen ze 24/7 coronaproof iets aanbieden aan medewerkers of bezoekers.”

“In de Vending Wall kan alles verkocht worden – van fruit en bakschotels tot bereide maaltijden, soep en desserts. Indien gewenst kunnen we zelfs het bedrijfslogo aan de Vending Wall toevoegen.”

 

 Meer weten? Ontdek in deze blog alles over de Vending Wall

 

Er is ook een nieuwe app voor jullie consumenten. Welke mogelijkheden biedt deze app?

Yann Marcalbert: “De app biedt veel mogelijkheden, waaronder consumenten toestaan in contact te blijven met hun restaurantruimte en tegelijkerook social distancing te bevorderen. De meeste bedrijven opteren voor een beperkte bezetting om een veilige terugkeer naar kantoor te garanderen. Gaandeweg zullen meer mensen naar hun vertrouwde bureau terugkeren, maar het blijft nog wel een tijdje belangrijk om drukke plaatsen te vermijden. En dan denken we natuurlijk meteen aan het bedrijfsrestaurant waar veel mensen op hetzelfde tijdstip komen eten.”

 

 

“De app heeft daarom verschillende handige functionaliteiten, zoals ‘Click & Collect’. Daarmee kunnen consumenten met hun smartphone vanaf hun werkplek een maaltijd bestellen en vervolgens op een moment naar keuze in het restaurant afhalen. En voor wie de verplaatsing niet wil maken, is er de optie ‘Buy & Delivery’. Dan komen wij de bestelling tot bij de consument brengen.”

  

"Belangrijk om te vermelden is dat we de ‘flow management’ gekoppeld hebben aan onze app aan het einde van de eerste Covid-golf bij een Aramark klant."
- specificeert Yann Marcalbert
 

 

“Daarnaast toont de app ook hoeveel volk in het bedrijfsrestaurant zit. Om flow management te garanderen, capteren we de bezetting van het restaurant. Zo kunnen consumenten vanaf hun bureau zien of er nog plaatsen beschikbaar zijn en kunnen ze op basis van deze informatie kiezen of ze gaan eten, nog even doorwerken, of gebruik maken van de optie ‘Click & Collect’ of ‘Buy & Delivery’.”


Stijn Crombé presenteert zijn visie op de toekomst door de lens van Yann Marcalbert.